Så trött på SNÖ!!!

Som det ser ut nu blir det väl vår framåt augusti? Då löser sig semesterkrisen i vården i sommar för vi kan inte bada iaf.....=), Vansbrosimmet blir bada isvak. 0,2 grader varmt i vattnet där uppe nu.... Några grader under minimigränsvärdet...

Kört hårt, skola två dagar sen tre nätter. Va planerat en kurs i eftermiddag men.....orkar jag upp? Det känns inte så. Jag ska orka mig hem och krypa ner mellan rena lakan på de nyinköpta madrasserna...ställa klockan och somna.....sen åka hem till mamma!

Precis sett väderleksrapporten och det ser ut som KAOS det närmaste dygnet och jag är så glad att inte jag ska jobba. Brukar pricka in alla -20gradersväder och snö och storm och allt .... "klass två -varning".....

Fått utökad LASS, det tog ju bara flera månader att diskutera 5 timmar i veckan. Efter ett halvår har de inte kommit fram till beviljat bilstöd. Offerten har gått ut för länge sen......

Sen har vi en annan liten snubbe i kommunen som sitter på fel plats. Som haft två år på sig snart för bostadsanpassning men händer det nåt tror ni...nä för läkaren kunde ju inte formulera sig korrekt i sina papper.....kommunen tjänar pengar på att ha en sådan männsika som stoppar efter egna principer.. Enligt arbetsterapeuten går han inte i pension i det närmaste heller.....ack ack..

Igår köpte jag påskliljor. Eufori i kroppen! Tulpanerna står och blommar i köket och ger hopp om barmark.....kanske...blötmark? Dax ragga nya regnkläder till de stora barnen. Oj vad de växer. Och sliter! Gjorde riktiga kap på regnstövlar nu när höstens version skulle bort....röda gummistövlar går väl aldrig ut?

Nu syster dag får du gärna dyka upp så syster natt få lämna över ansvaret för invånarna över helgen! //elin

14 april 2007.....underbar vårdag så man ställde till med lite bröllop....23grader varmt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0