jobb och mycket studier, skorstensrenovering och barnhabilitering

Jobbar mycket nu men jag trivs så oerhört bra så jag klagar inte. Det är tydligen få förunnat att få jobba med det man verkligen vill, att veta att man hamnat rätt. Studierna just nu som komplitering till jobbet är pediatrik, geriatrik och mer forskningsmetodik. Det är lite jobbigt att separera alla de kurserna med de tre första veckorna har gått bra. Dessutom är bara två på D-nivå så.....jaja, det går bra! Jag har ju själv valt och inget är något krav från någon annan.
På detta fick jag vara med i en rekryteringskommitté som ska mötas upp nu på torsdag på högskolan och "tycka till" om en lektorstjänst. Efter att ha läst papprena kring det där inser jag att det krävs MYCKET enligt högskolans regler för att få en sådan...

Högskolan i Jönköping - Länk till startsidan

Sitter och summerar en artikel om smärtlindringsmetoder för barn, inför ingrepp som tex sätta venkateter. Och ska analysera en ur alla möjliga synviklar. Insåg när jag läste att jag och periodiska systemet har glömt bort varandra, det va dags för en uppfräschning!!

Förra helgen tog vi två nätter på hotell i Göteborg, spenderade tid på Liseberg (gissa vem som hängde mest upp och ner....JAG!) och Universeum. "Mamma mamma Herr Nilsson!!!"skrek Susanna för visst är väl alla apor Herr Nilsson? Shoppade lite också. Mer av den varan blev det när vi hamnade på Bräcke barnhabilitering med sonen. Ganska nära där ligger en sportoutlet och jag kan inte hålla mig borta från den butiken.....=)
Välkommen till vår värld!

På Bräcke utvärderades RIK-metoden vi kör på Zeth coh det visade sig att 50% av urinen fanns kvar efter vad vi bedömt som lyckad urintappning. Och det fanns inte så mycket att göra heller för urinblåsan såg väl inte fullständigt normal ut i formen. Det uppstod ett urinprov med hög halt av Ketonkroppar och det va ju mindre bra...men sen va nästa prov rent så jag fattar inte hur den här lilla kroppen fungerar. Innan vi började med kontinuerlig RIK (var tredje timme) tyckte jag han luktade väldigt mycket aceton men sen har det inte alls varit så... Vi skulle börja med tarmregim och det sprack totalt. Noll resultat gav alla klyx i  alla möjliga storlekar.....Fick några dagar till på oss när vi kom hem men inget hände. Trots 5 påsar Movicol och 15 ml Lactulos dagligen också. Så i torsdags började vi med tarmsond och ljummet vatten. Känns hårt att göra det på Z men det verkar kännas mer i mammahjärtat än i grabbens kropp för inget skrik men viss ovilja i kroppen....och det fungerade! Nu är det tarmsond vart annan dag. På måndag ringer uroterapeuten hem och kollar läget och en beställning på ytterligare hjälpmedel ska ordnas. Vi bytte ju dessutom katetersort och den nya va tydligen ganska dyr...men.....landstinget får väl köpa in dom ändå. Behovet styr.

Idag fick han samma behandling med tarmsond igen och det tog 30 minuter innan resultat infann sig. Bra. Sen rymde han från sitt rum en sådär 500 ggr innan han lugnade ner sig och låg kvar i sängen....

I morgon lutar det åt att vi åker tillsammans med syrran och hennes familj till en bokskog och släpper ungarna loss och tar med lite fika..... Ja i dag hade Magnus targit med tjejerna till en annan skog och plockat svamp som det blev middag av idag...=)

Och, äntligen....på måndag morgon kommer skorstensproffset och renoverar vår skorsten och installerar braskassetten. Ska bli skönt. Inte velat höja upp bergvärmen nu trots att det blivit kyligare för jag vill se vad denna extra värmekälla kan göra för underverk först. Måste köpa hem mer ved.....hälften har gått åt av det vi köpte sist.

Kakelkamin Silvia
Veckan bjuder annars på tre dagar på Aneby Vårdcentral, en natt på mitt ordinarie jobb och plugg plugg plugg... Det händer saker kan man säga!

Kommentarer
Postat av: Magnus Eriksson

Ja blir fint och varmt när vi kan börja elda på "riktigt" nere i öppna spisen. Blir nog riktigt bra.

2009-09-14 @ 13:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0