bilder säger mer än tusen ord, iaf blir det enklare för mig!

Jag har varit dålig på uppdatering av olika anledningar.....skola, familj, jobb.....trött, mer familj...ja ni vet....datorn har använts till jobbet eller för att skriva skoluppgifter på. Sen har man somnat.
Så nu förljer en typ av dagbok i bildformat!!

Vårt hus som det ser ut nyför tiden......

Lekstugan som vi köpte för pengar vi fick i bröllopspresent för två år sen....gynnar hela familjen på olika vis.... Pappa har byggt ihop den...=)

blommor har vi aldrig kunnat leva utan och allså inte nu heller....grodan va nåt Susanna upptäckta att mormor hade så givetvis skulle vi ha en också...
lite blommor och små enväxter runt hela huset...


Tog med barnen och mormor till stadsparken och det gjorde mig såhär glad....inför fem nätter på jobbet i rad.

Susanna hittade en och annan vitsippa...


Jag va på marsmamme01-träff den 16 maj i sthlm....bilderna från vår middag blev jättemörka men dagen efter tillbringade jag eftermiddagen med Mabbe som fångade mig på bild på stureplan. Jag fångade honom också men lägger jag ut det skulle vi visst inte va så värt bra kompisar längre så jag får nog ha lite band på mig....


Syrrans son firade vi...han blev ett år nu i maj...Och vi tog alla ungar till lekparken. Syster Laine verkade ha roligast.


Övriga av syrrans familj...Jona 1 år, Tea 2 år och pappan till barnen, Karl- samhällets VVS-are...


Japp vi bygger altan också!!! Eller vilka vi...Magnus har stått till sjänst så got han kan....Eira diregerar mer än morfar behöver men i grunden är det väl morfar som skruvat ner 1000 trallskruv på den här ytan....

Den sista veckan har vi arit på regionshabiliteringen i Göteborg med Zeth framför allt. Men vi va många som åkte. Jag Magnus Susanna EIra och Zeth....och Zeths pappa Daniel med sin fru Maria och deras lilla tulta Saga. Men dom va UNDERBARA i göteborg och alla barnen lekte och hade rolig mest hela tiden. Eira sa inte på tre dygn nåt om att "mamma jag har tråkigt"....=) Maria och Magnus lärde sig RIKa Zeth, själv har jag ju fördelen att jobba med det så det va inget nytt. Daniel får jobba på det mentala, aktivt delta med vänta med att RIKa. Men jag tror han kommer över tröskeln han också med lite tid och lite lugn och ro...



Rent spontant börjar Zeth tappa en pojkdocka på kiss med en kateter!!!!!

Det som nu sker är att vi hjälps åt att göra detta med Zeth var tredje timme. Assistenterna i hemmet ska lära sig, tanken va att det skulle läras upp på dagis också men aj där va det inte så smidigt som det enligt alla skulle vara.... Diskussioner om resurser......så ja,....jag går på dagis en vecka nu sen är han hemma med mig på fredag nästa vecka....sen vet jag ärligt talat inte vad som kommer hända...=/

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul med bilddagbok!

Härligt att det gick bra i Göteborg! Hoppas det löser sig med dagis nu oxå...



Kram!

2009-05-30 @ 22:58:21
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: syster yster

trevligt med lite nya bilder.

oerhört fin bild på mig, jag kanske kan lägga ut den som ny profilbild på facebock. ha ha haaa

2009-06-01 @ 12:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0