Midsommar på jobbet

Faktiskt HELT okej att jobba på storhelger. Fast alla man kommer till säger "å din stackare åkte du på att få jobba idag"....och ja det gjorde jag men jobbar man natt har man ju dagtid i hemmet. Zeth har hunnit med två assistenter idag och det har gått bra med bägge två. Eira åkte med Daniel&Mia till farmor och farfar. Vi själva drog iväg efter Sannas eftermiddagssov...till Bodafors och åt jordgubbstårta med mormor och morfar. En promenad hann vi med också. Och kvällsmat på det.... När vi körde hem framåt halv 7 kom regnet. Fast då satt vi ju i bil och när vi skulle gå ur bilen va det uppehåll igen.
Fick barnen i säng och Magnus och jag spelade wii-bowling. Kan inte skryta över några fräcka poäng från egen sida dock...tyvärr... och därpå va det dax att åka till jobbet. Trodde det skulle va livat på stan i kväll men jag såg typ inte en kotte. Nåt va det på pigalle för det va några brudar i festblåsor där men annars...inget me rän vanligt. Att det inte är 23 grader varmt och svensk sommarmys har väl en del i det hela.
Nästa vecka ska det bli bra väder säger folk och det passar ju kanon. Då kan jag måla lekstugan igen på måndagen kanske...både jag och Magnus har semester nästa vecka. Och på onsdagen åker vi med lillan till Göteborg och nanar hotell några nätter och har det allmänt trevligt tänkte vi.....

Kvällssystrarna här hade fixat tänt ljus och tårta när jag kom......=) Fin start på jobbepasset...nu är det bara 7 timmar kvar ju!

Tävlingsbild

Snart är vi här........om tre helger så är det plask i vattnet... 11 grader varmt.....=)

Kommentarer
Postat av: Fia

Den kommentaren om att jobba på aftonar o sånt får jag med när jag har oturen att få jobba. Mestadels av kunderna som kommer till butiken o ska handla. Hur ironiskt är inte det när man inte jobbar i en mataffär.. Då gäller det att bita sig i tungan ibland :o)



Kram på dig Fia F

2009-06-20 @ 22:09:08
URL: http://fiaforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0