Sommaren bara går...

Och för egen del har det mestadels inneburit jobb. Vecka 26 hade Magnus och jag fritt ihop och förutom lite turer till hab och sånt där "inbokat tråk" köpte vi ett Göteborgspaket. Bodde på scandic i Backadal två nätter och tillbringade totalt 9 timmar med den minsta på Liseberg. Hon fick dock inte nog ändå utan gör inget annat än tjötar om karuseller och
"Lisebergskaninen". För att precis nått 90cm-gränsen tyckte jag hon va väldigt vågad. Hon åkte allt hon fick inklusive Rabalder som skulle va de små barnens motsvarighet till Lisebergsbanan. Tog en sväng jag med och jag undrar om jag hade vågat när jag va 2,5 år.....




Hotellet va det ju ordinär standard på men det va SKÖNT att sova borta lite och slippa laga frukost och bädda sängar och sånt där.... Sussi hittade en fåtölj och en chipspåse och tog en skön position...



Den lilla damen har slagit på stort och bestämde sig själv för när hon skulle va utan blöja så från att gått på dagis som "heltidsblöjbarn" så bara slutade hon över en helg. Skönt, säkert både för henne och för oss..

Sommar-rea är det ju lite här och där och vi tog en eftermiddag på A6 med tjejerna.....ramlade ner en del kläder i påsarna och lite mat i magsäcken...



Altangolvet är klart. Virke till räcke runt om en en skärmvägg och trapp ligger i garaget. Men energin är de senaste helgerna lagt på vårt höga plank ut mot stora vägen som lutade mer än vad som va okej... Nu har min käre farsa gjutit ner 9 galvaniserade stolpar på tre meter styck som planket ska va spänt emot. Med andra ord. Staketet står länge än jag och Magnus....


Vi skruvade ihop en paviljong och satte våra möbler under och där sitter vi och fikar och käkar när vädret tillåter iaf.... och ser till att inga ungar ramlar ner.



Den gångna helgen va det vansbro som gällde. På vägen dit stannade vi först hos Stina och Henrik (han med 30 minuter Henrik innan vi for, han va ju på jobbet). Jättefint hus har de byggt och lyxig trädgård. Så himla städat och fint liksom! Vidare därifrån till Fia och Leffe och bo där i två nätter. Sjöng singstar för full hals ,ja halsen ville inte prata mer sen. Vädret va inte med oss på lördagen va vi i Karlstad och shoppade allihop. Käkade på Mc Donalds och ....köpte färjestadsprylar...=)
Söndagen for vi upp till Vansbro och det såg ibland ut som det skulle va solsken sen bara vräkte det ner! Man undrade om det egentligen va ok att köra på vägen för.....sjöarna elle rom det va träsken....runt om vägarna hade ju en vattennivå i samma höjd som asfalten på vägen. SEnare hörd evi om avstängda vägar så vi had eväl tur som inte behövde ta långa omvägar. Som sagt vattennivån va regäl och därmed även strömmarna. Va tufft att simma i år men jag har nu klarat lopp nummer 5 av egentligen 5 tänka vansbrosim a´3000meter. Men kan ju inte sluta nu ju...när det går bra och allting..... Blev personrekord med 3 minuter trots förhållandena. De första 2000metrarna tog bara 40 minuter .....men sen tog den 39 minuter att simma den sista kilometern i extremt motströmt vatten... Hade väldigt ont i ryggen sen, mellan skulderbladen. Många simtag utan att komma nånstans blev det...


Nu jobbar jag för fullt....ledig ett dygn sen jobba hårt igen innan vi åker till Lund över ett dygn, hälsa på Helena och Lars och deras söner.....

Kramkalas en sjuksyster som ska hem och inta sängläge. Efter att först ha marinerat lite....=)

Kommentarer
Postat av: Fia F

Skönt med lite semestertrippar mellan allt jobb.. Det behöver du absolut ju!!!

Kram kram

2009-07-24 @ 19:39:22
URL: http://fiaforsberg.blogg.se/
Postat av: Lilja

Känner mig som hemma när jag ser er fina paviljong. ;-)

2009-08-06 @ 00:15:42
URL: http://www.loppanochlillfisen.blogsot.com
Postat av: Anonym

hej. härligt att åka iväg. få hoppas att det går bra med Zeth i göteborg. ja vet itne när ja ska jobba nästa gång men skönt att va lite ledig nu när man ha jobbat hela sommaren. ja det är roligt när det går bra på partyna. nu börjar ju folk vilja ha lite ljus å så. ja ha börjat tända mina på kvällarna så här doftar det gått nu...

kram

2009-08-18 @ 13:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0