Jag blir 31 i dag!

 Ja mer erfaren av livet eller vad säger man? Fått en förenklad gungstol redan som Magnus hittade i  Jönköping när jag sov i lördags morse. Mia hade med sig inte bara Eira utan även lila tulpaner (ÄLSKAR!!) igår kväll och med posten kom det berömde "nallebudet" med en söt liten nalleflicka som Susanna redan har snott. Vi skulle kalasat igår lite men verkligen...ALLA är ju sjuka. Vi får dra på det. Syster Anneli i Aneby har minsann firat mig helt själv med massa efter eight på söndags kvällen. Fick sms om detta....

Klockan är som vanligt typ 3 på natten och jag är uppe fast jag är ledig...anledningen heter Sanna Eriksson.

Ett liltet dödsfall. Lilla gråvita gerbilen har avlidit. Somnat in i går morse. Ålderdom. Va inte palliativanmäld ens. Men Eira tog det bra. "jaha då får vi gosa extra med den svarta nu" sa hon och det va en nice reaktion jag inte väntat mig....

Laga färskpasta med mumsig ostsås i går kväll. Och köttbullar till osthataren Magnus. Eira va i himmelen....=). Susanna va mest arg på allt och alla så snabbt so attan stoppa jag i mig maten sen gcik jag med henne till sängen för att få henne att sova. Lyckades med detta men bara om vi hade med ett rör C-vitaminbrus....hm... Idag ska hon ha en underbart sinne hoppas jag.

Vet ni jag har tyckt Zeths habvagn haft ett konstigt utseende sen reparationskillen va här och våldsamt bände på den.....och det va ju inte mitt huvud det va fel på....jag kunde ju lyfta bort hela ryggstödet nu! Knäppisen bände ju av stora skruvar!! Gissa vem som ska ring till hjälpmedelscentralen idag och undra vad den akuta årgärden är och hur jag gör.... blir arg!

Eira blir hemma från skolan idag också sen blir det full fräs i morgon igen med fritids och allt. Själv ska jag med till skolan. Och ha föreläsningar mellan 8.30-16.30 enligt pappret. Roligt!

Svärmor och svärfar..tack för nallebudet...men jag har nog inte fler bider på er...då får jag nog börja scanna.....


haha, svärmor va med!!! en sån där klassisk 4 generationerbild, med siv, Sanna ,Magnus och Lisa



Får väl bjuda på en extar bild på mig själv just pga dagen till ära....=)



Vår i mitt kök!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KRAMIS......Sanna är uppe och springer.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0