började bra och slutade i sjukt barn

Ja jag va minsann på plats i tid och allt i morse.....hade föreläsning i amning. Bröstmjölkens sammansättning coh bröstmjölk kontra ersättning och framtida fetma. Alltså man behöver ju inte hålla med om allt man hör på en föreläsning. Det verkade ärligt inte som om föreläsaren gjorde det heller......

Dock en diskussion vi haft här hemma...lättprodukter till barn eller typ bregott. Och det är alltså INTE bregott som gäller för ungar i första hand heller......inte enligt livsmedelsverket och alla andra institut hon nämnde. Fast Magnus kommer inte tro på det iaf. Nu ska jag nog inte jobba på bvc iaf så jag behöver ju inte aktivt ge mig in i diskussionen med några mammor iaf.......=)

Så fick vi lunch och jag åt min korvgryta jag gjorde klockan fem i morse...... sen in i en datasal och skriva ut lite papper...mobilen har ringt....Zeth måste hämtas...äter inte och ligger bara på en soffa. Hämtar honom och skippar nåt om barnfetma och.....forskningsmetoder...va det väl... Vad händer hemma? Jag får fart på Zeths mage och han äter två hamburgare i bröd jag stekte och dricker chokladmjölk. Och vill ha MER. Sjövild!..........öh, va han bara slö på dagis????

Magnus får ta honom i morgon. Ska det bli nån utbildning är det nog bäst jag går på de få föreläsningar de erbjuder iaf...... Sen ska ju Mia och jag hitta till Habo på eftermiddagen.....kooperativet VIOL.......

Ammande baby growingpeople.......en sida föreläsaren tipsade om.....anses tydligen som vetenskaplig då gissar jag???????

Kommentarer
Postat av: Riskaka.

Titta vem man hittar om man googlar tillräckligt bra! :-D



För övrigt håller jag till ganska mycket på forum/bloggar/webbplatser med domän-ändelsen ".fr" numera! :-> Okej, inte världens mest korrekta franska men hyffsat lärorikt ändå! ;-) Tio år(!!) har ju hunnit liksom passera...! Gah!!



Annars ville bara säga lite grattis så här dagen efter, och håva över ett gäng tulpaner! s



Tjingeling!



// A.

2009-01-27 @ 18:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0