igår tisdag va det ANEBY FIKADAGEN!

och det gjorde jag med dessa personer som jag givetvis fotade. Se upp för att alla är så glada.


Carola ser ut som om hon ska mörda någon men det verkade inteva den stora planen...snarare att flytta till Nässjö eller Leksand beroende på sin sons hockeykarriär..... En natt för nåt år sen eller så pircade vi Carolas näsa med en intramuskulär injektionskanyl. Det va roligt. Carolas tårar sprutade men "nä det gör inte ont"....


Så har vi lilla Ann vars son tyckte hon va riktigt söt denna dagen med spännen i håret och allt. Hennes son är ändå 14 år så det va väl lite gulligt sagt...vi såg honom på cykel utanför Thimons café... Ann är byggd på humor. Säkert allvar också men jag ser mest humordelen...

så har vi Maggan med då....


"men ELIN!!! Jag ÄTER JU!!!!!!!"



Så nu har Maggan slutat äta......då ser hon ut såhär....skönheten själv.....och hon har nåt på gång....inte fått alla detaljer än. Och hade jag fått det skulle hon inte uppskatta att dom stod här. Hon uppskattar nog inte ens att hon är på bild....=) Men lite får man lida om man fikar med mig.....=). Maggan och jag har skitroligt när vi dödar kommunens bilar om nätterna...synd vi  aldrig jobbar ihop längre....=(

Carola och jag tog den traditionella SEMLAN såklart...=) Och massa kaffe.


Tittade in hos syster Annelie också...sjukklingen behöver ju omsorg inte bara av syster Kristin som köpt nyponsoppa utan också lite kaffe, halstabletter och panodil av mig...i utbyte lånade jag lite böcker av henne.


Hunnit jobba i natt men jag är verkligen inte frisk nu heller...feber och seg......det har säkert hållt i två veckor nu minst...går inte över!!!!!!


Pussa på familjen lite innan det blir natt och jobbet igen.....


Kommentarer
Postat av: ulliz

det är plåtslagarna som har det huset å allt ä uthyrt där.. finns en på allegatan där vi bodde innan men det ä bråk å allt där jämt så polisen ä där minst varannan dag.. sen finns det inget mer just nu.. nä det ä stopp med lån med. ha kollat innan vi fick inte änns låna när ja pluggade som att man har 3 barn å en inkomst. de har blivit stenhårda de senaste 4 åren.. ja måste försöka komma in i a-kassan fast ja inte vill men som sagt ett måste ... ajdå det lät inte kul med en till uvi. läkaren ringde å sa att tindras sista odling inte visade nått så vi skulle sluta med pencelinet. tack för den tänkte ja 130:- åt skogen men som sagt så få man hålla tummarna nu..

2009-02-04 @ 22:15:00
URL: http://´www.ullizp.blogg.se/
Postat av: ulliz

japp kommunal ä det ja inte alls roligt det här med all.. måste ju komma upp i 17 tim i veckan under en 6 veckes period för att komma in i a-kassan.. tråkigt att din odling inte va bra.. ja håller tummarna att du snart blir bra...

2009-02-05 @ 11:54:13
URL: http://ullizp.blogg.se/
Postat av: Ulliz

ja det blir endel men nackdelen ä att 3 av 6 veckor så kommer ja upp i ca 13 timmar å de andra över 20 så det blir inte så jämt.. ja det va halt attan säger ja bara.. jag ä ju bara inne på solgläntan på de 2 avdelningarna å ja hoppas in nån natt oxå.. ja hon brukar ha besöka av barnen som ska på toa eller varma sig.. det gillar hon.. låter inte roligt att bara sova 5 timmar. få hoppas att du får bra vägar att köra på inatt..

2009-02-05 @ 13:34:17
URL: http://ullizp.blogg.se/
Postat av: Ulliz

okej. ja ska jobba imon iallafall sen få ja se hur ja mår. men just nu känner ja mig inte bra.. förkyld,hosta , feber å helt seg i kroppen.. ja du va gjorde vi mer än å baka å laga mat? sydde gardiner har ja för mig å flyttade om på alla mina porslinsfigurer haha. tala om jobbigt att damma. få hoppas att ni piggnar till å att vagnen ä hel å lagad nu.. hälsa till alla

2009-02-06 @ 14:17:14
URL: http://ullizp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0