en hemmafredag Sanna och jag...

och det va väl på tiden för jag har jobbat eller gått i skolan eller varit på möten VARJE DAG känns det som sen.....minns inte...?
Sanna tyckte som vanligt att halv fem sådär va lagom att gå upp. Magnus sa att han kände sig tröttare efter natten än när vi la oss....en liten höna som håller låda....=) Hon får gärna börja sova bra igen.

Men Sanna och jag har slängt ut ett akvarie idag med alltvad det innebär. Skrubb och skur. Sen kom Zeths vagn hem igen och den verkade va i bra skick nu. Skönt. Hoppas vi. Tills han sätter sig i den och det händer nåt.....

Blev lite jourvakt för grannens son som kanske va lite för febril för dagis, fick nycklar till deras hus....och då tyckte Sanna och jag synd om Suddan så vi släppte ut henne..... hon härjade skapligt där inne.... Så hon fick 27 varv runt vårt hur käka lite äppelträdkvistar och ...bus bus.....


Det gapet såg inte nice ut.....men hundsorten hoppar högre än Patrik Sjöberg....ojoj.... Suddan och jag pratar med varandra i ögonhöjd...min ögonhöjd...=)



Latmasken hjälpte inte mamma att skotta snö utan valde att sitta i vagnen och skratta åt hunden och hålla grannens nycklar....

 "klossat" lite med bamsebilder har vi också gjort.....

Fanns en plan att vi skulle handlat innan Magnus kom hem från jobbet men om man nu ser på klockan så inser man att det får vi nog inte in. Så vi tar med oss karln istället =). på måndag kommer Eira och Zeth igen och det är sportlov för stora tjejen så det grå helt enkelt åt mer av allt i hemmet. Zeth ska ha sin nya assistent med sig hit på måndag också, det ska bli intressant men allt jag hört hittills har varit KANON. Veckan som kommer bjuder på fyra nätter på jobbet och ett antal uppgifter att skicka till skolan... Men man överlever alltid. Man är tveksam ibland men det ska gå. Just det ja en "marslistekompis" (fråga mig inte vad det är) ville ju ha en uppsydd Jesus också till sin barnvagn....undrar om man kan få in det nånstans.... det vore kul om man lyckades....

Kommentarer
Postat av: Ulliz

skulle ja säkert göra men som det ä nu så ä det minst 15 cm slitet så det skulle va gött att klippa av det.. ja vill ju blondera mig igen. saknar det blonda hårt.. ska ta å kura ner mig i sängen igen

2009-02-06 @ 17:24:39
URL: http://ullizp.blogg.se/
Postat av: Ulliz

tackar nog nej till mer skräp. har ju fullt överallt.. känner inte för att röja men ett måste som det ska bli nån ordning på det hela.. börjar bli trött på att det ä trångt å fullt i alla skåp.. haha.... ja anders brukar köra ner kläder till bussa karin å hon lämnar det till nån hon känner som åker till barnhem med det.. så ja ska ta å röja blend alla leksaker å nallar oxå tänkte ja... ha en säck full redan å det lär bli en till..

2009-02-09 @ 11:59:25
URL: http://ullizp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0