vårkänslor medför storstädning hos familjen Eriksson

...från en ganska seg period med snoriga barn och allmän trötthetskänsla i kroppen.....kan jagtydligen jobba natten och städa på dagen. Kastade ut nästane hela Eiras rum i veckan och Susanna va hemma och är i mest frågande åldern nu.."varför gör mamma så för, ska jag ta den, kan jag sitta här, vad gör du nu...????????????". Loftsäng bort. In med en ny fin enkelsäng, även kallad dagbädd "tromsö" från IKEA. Köpte till massa kuddar vi satte olika tyg på...jo men Susanna tyckte det blev bra iaf. Och katten. Sen upp med nytt bord som jag klädde in i lila vaxdux (ingen kan förstöra ett skrivbord så snabbt som Eira) som vi ställde vid fönstret som även det blev utan gardinlängder utan fick en vit rullgardin istället. Två höga lilaskimrade vaser med fuskiga Gerbera-blommor i en färg...som jag faktiskt inte tror den finns.... En hylla fick hon behålla sen innan, sorterade allt pyssel i platslådor. Den lilla Gerbilen fick bo kvar i sin bur på hennes rum också. Den hade safari i vårt kök förra söndagen. Det uppskattade inte jag. När nåt svart lurv far fram på köksgolvet och under diskmaskinen.....vaknar en ny Elin upp i mig..."döda ohyran!!!"..... Den är inte död. Den är infångad och instängd i sin bur igen.


Min lilla Ballerina som är så frågvis just nu så man kan knappt tro att det får plats så mycket i en så liten människa....

Den 14 april hade Magnus och jag bröllopsdag igen...nummer två. Vad kan det bli...tandpetebröllop =).... Iaf så va Eira & Zeth hos sin pappa, och mina föräldrar tog Sanna från kvällen och jag hämtade henne dagen efter. VI firade med att gå på restaurang i Jönköping. Kycklingsoppa, mongolisk buffe och nån glass. Sist vi va där åt jag så jag mådde illa. Man lär sig. Inte göra om det för det blir inte kul...så det gick mycket bättre denna gången..=). Men vad tiden ändå går! Detva inte 23 grader varmt den 14 april i år men 8 grader iaf. Fast i Nässjö va det varmare. Åkte i kjol och blus med jackan i knät, men i Jönköping höll jag på att frysa ihjäl! (hade leggings med iof men vad står sånt mot kyla...)


Idag (ja det har blivit söndag, jag sitter på jobbet men just nu väntar jag bara på att kommunsyrrans ka komma tillbaka med en saturationsmätare hon lånade för en stund sen. Pimplat kaffe...)kommer EIra och Zeth hem igen. Eira lite tidigare lät det som...Mia kommer förbi hemma med henne....När Zeth kommer beror på vad hanhar för sig med sin assistent Linn idag..... SKa skicka sms till Linn att ta med hans vagn. På tal om vagn, arbnetsterapeuten håller på att få hål i huvudet på Zeths hab-vagnar....den vi har drar snett och trots två försök går det inte åtgärda. Så kom arbetsterapeuten med en annan likadan vagn i veckan som gick men handtaget satt ju inte fast i den...så den hämtades i fredags igen...och en ny beställning är lagd på en helt annan vagn, troligen med trepunktsbälte istället för midjevarianten vi haft nu. Det är ju ganska mycket man måste ha i åtanke, Zeths säkerhet givetvis...men vi bedriver en arbetsplats med och assistenterna ska ha en bra arbetsmiljö...och givetvis kunna använda hans vagn utan att riskera att få BÄRA hem både den och grabben.....
Bråkar lite med habiliteringsplaneringen från Göteborg också...*jobbig mamma*....

Hu nu börjar jag frysa...det betyder *sätt på mer kaffe*. Orkar inte plugga nåt i natt. FAst jag kanske borde göra nåt vettigt denna veckan som kommer. Den gångna har jag mest varit aktiv i diskussioner om äldre som blir bortglömda, inte får den hjälp som de borde få...av olika anledningar....och om ensamheten, övermedicineringen och ...håll i er.....snittet för ett äktenskap i Sverige är 49 år! Det va mycket! Och orsaken i de flesta fall att det inte vart längre beror inte på skillsmässa utan att maken dör.... Magnus och jag har bara 47 år kvar till vi når snittet.
http://www.espresso-kaffe.se/kafferecept/img/latte.jpg...just den här har jag inte gjort just nu men vore ju inte fel.....mitt i natten..=)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du har blivit utmanad.

Se mer i min blogg. Inlägg långtråkit,

2009-04-21 @ 19:58:19
URL: http://www.metrobloggen.se/HannaSvanfelt
Postat av: Anonym

nä de smiter inte men det är för att ja ska slippa ha denna flicka springande här å göra jäkelskap mot mina... sen så ha våran nya granne barn med så risken finns att de smiter för honom de ä vana att bo på landet å ha inga grannar inpå husknuten... så det lockar med de andra tomterna å leksakerna där...

ja orkar inte heller blogg så möe nu. ha så möe annat som snörra i huvudet haha... kram

2009-05-05 @ 22:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0